Waste Hunt indgår samarbejdsaftale med Lidl

Waste Hunt og supermarkedskæden Lidl indgår aftale om samarbejde for at rydde op i naturen og indsamle data om affald. Det er en virkelig spændende aftale, mellem et lokalt initiativ og verdens næststørste dagligvarekæde.

Meningen er at samarbejde omkring relationen mellem virksomhed og forbruger. Visionen for Waste Hunt er en verden uden skrald og det indebærer et dobbelt ansvar. Forbrugeren, der køber en vare og nogle gange ender med at efterlade emballage eller lignende i naturen har et ansvar. Og virksomheden, der sælger varen har et ansvar.

Lidl forventer, at samarbejdet med Waste Hunt kan bidrage med viden til at udvikle kædens plastikstrategi fremadrettet. Man håber, at samarbejdet vil skabe opmærksomhed om affald som ender i naturen.

Læs pressemeddelelsen fra Lidl her.

Share:

Kommentarer ( 0 )

    Skriv en kommentar

    Din email-adresse vil ikke blive offentliggort. Obligatoriske felter er markeret med *