En sag der samler: Inkluderende fællesskaber for børn og unge i Aarhus

(Dokumentation af første arbejdsdag i værkstedet den 22. maj)

Udbytte fra dialog 2: Udforskning af mulige kraftfelter der kan bevæge sagen

  • Hvilke mennesker skal være med for at kunne bevæge sagen?
  • Undersøg sammen: Hvem er en del af udfordringen? Hvem kan bidrage til løsninger? Hvilke mennesker, ressourcer, agendaer, m.m. kan understøtte bevægelsen?
  • Tegn kraftfeltet omkring sagen på et stort ark.

Dialogerne der førte til valget af denne sag berørte udfordringer som f.eks. udskillelse og marginalisering af børn i folkeskolen, 95% udfordringen, inklusion og mangfoldighed.

Værkstedets bud på et kraftfelt:

  • Børn og unge
  • Børnebyrådet
  • Politikere
  • Ledere og medarbejdere fra skoler
  • Medarbejdere fra forvaltningen
  • Ledere og medarbejdere fra virksomheder, der beskæftiger unge (f.eks. McDonalds eller Dansk Supermarked)
  • Forsker i empati blandt børn
  • Medarbejder fra Opgang2 Turnéteater
  • Foreningsliv
  • Mentorer

Mens vi dokumenterer kommer vi i tanker om, at:

  • Frontløberne og Gøglerskolen har gjort en indsats i mange år.
  • Forældre, familier og pædagoger må med.

Share: