En sag der samler: Inkluderende fællesskaber for børn og unge i Aarhus
(Dokumentation af første arbejdsdag i værkstedet den 22. maj)
Udbytte fra dialog 2: Udforskning af mulige kraftfelter der kan bevæge sagen
- Hvilke mennesker skal være med for at kunne bevæge sagen?
- Undersøg sammen: Hvem er en del af udfordringen? Hvem kan bidrage til løsninger? Hvilke mennesker, ressourcer, agendaer, m.m. kan understøtte bevægelsen?
- Tegn kraftfeltet omkring sagen på et stort ark.
Dialogerne der førte til valget af denne sag berørte udfordringer som f.eks. udskillelse og marginalisering af børn i folkeskolen, 95% udfordringen, inklusion og mangfoldighed.
Værkstedets bud på et kraftfelt:
- Børn og unge
- Børnebyrådet
- Politikere
- Ledere og medarbejdere fra skoler
- Medarbejdere fra forvaltningen
- Ledere og medarbejdere fra virksomheder, der beskæftiger unge (f.eks. McDonalds eller Dansk Supermarked)
- Forsker i empati blandt børn
- Medarbejder fra Opgang2 Turnéteater
- Foreningsliv
- Mentorer
Mens vi dokumenterer kommer vi i tanker om, at:
- Frontløberne og Gøglerskolen har gjort en indsats i mange år.
- Forældre, familier og pædagoger må med.